Page 58 - ara-yan
P. 58
“Alâ Külli Hal” In Every Condition i Am
Fevkalade bir işçilikle yazıdan bağımsız yapılan The decorations made independent of the
süslemeler bir yandan sanatçının işçiliğini ve writing with an extraordinary workmanship
yeteneğini gösterirken diğer yandan eserin show the craftsmanship and talent of the
bütününü zedelemekte, çıkan sonuç ulaşılmak artist on the one hand, and damage the whole
istenilen bütünden ve birliktelikten uzak of the work on the other hand, and the result
olmaktadır. is far from the whole and unity desired to be
achieved.
Böyle durumlarda eserin öznesi olan yazı
ve yazının mesajı geri planda kalırken In such cases, while the text and the message
yazıyı tamamlayıcı olması için yapılan of the text, which are the subject of the work,
süsleme öznenin önüne geçmekte ve göz remain in the background, the decoration made
kamaştırıcılığıyla bir yanımızı büyülerken diğer to complement the text is ahead of the subject
bir yanımızı da rahatsız etmektedir. and while it fascinates us with its dazzlingness,
Bu eserde; yazıyı çevreleyen süsleme altın it also disturbs us on the other.
zincirle betimlenmiş ve bu zincir yazının In this work, the ornament surrounding the
tamamlayıcısı olmaktan çok onu tutsak alan, text is depicted with a golden chain, and this
kendine bağlayan, öne geçmek isteyen olarak chain is interpreted as capturing it, binding
yorumlanmıştır. it to itself, wanting to get ahead rather than
complementing it.
İskeleti oluşturan metal kesimde ise; “Her
hâlimle” anlamına gelen “Alâ külli hal” In the metal section that forms the skeleton, on
ibaresinden yola çıkılarak günümüz hat the basis of the expression “Alâ kulli hal”, which
sanatının tezhip sanatı karşısındaki hâli means “in every state”, the state of today’s
eleştirilir. calligraphy against illumination art is criticized.
ALÂ KÜLLİ HAL
100 x 35 x 1 metal / 2020
IN EVERY CONDITION I AM
100 x 35 x 1 metal / 2020
- 56 - - 57 -