Page 56 - ara-yan
P. 56

“Mevcut Değil Mâlum”                        Non-Existent But Sensed






                        Klasik bakış açısıyla Türk İslam sanatlarında    The decoration artists, who work in Turkish
                      eser veren süsleme sanatçıları, Rumi formunun      Islamic arts with a classical perspective,
                     gerek kendi kompozisyon zenginliğinden gerekse      benefit from the comfort area provided by the
                      diğer motif türleriyle birlikte uygulanmasından    unlimited possibilities of the Rumi form, which
                            oluşan sınırsız olanağın sağladığı konfor    consists of both its composition richness and its
                                    alanından yararlanmaktadırlar.       application with other types of motifs.
                     Bu eser, sözü geçen konfor alanında oluşturulan     This work has been reinterpreted with the
                            kompozisyondan alınan bir kesitle, klasik    understanding of “the non-existent, the known”,
                              anlayışın dışında sanatçısının eser için   apart from the classical understanding, with
                       oluşturmak istediği; “mevcut olmayan, malum       a cross-section taken from the composition
                           olan” anlayışıyla yeniden yorumlanmıştır.     created in the said comfort area.
                             Klasik desende oluşan boşluklarmevcut       The voids formed in the classical pattern
                         olarak kabul edilmiş, klasik anlayışın tersine,   were accepted as existing, and contrary to
                          deseni oluşturan Rumiler de mâlum olarak       the classical understanding, the Rumi forms
                                                     görülmüştür.        that form the pattern were also seen. The
                                                                         non-existent, occupancy in the space and the
                           Var olandaki olmayan, boşluktaki doluluk,
                       yokluktaki varlık iki boyutlu desen yüzeyinden    presence in the absence have been moved from
                               üç boyutlu form sahasına taşınmıştır.     the two-dimensional pattern surface to the
                                                                         three-dimensional form field.























                                                                                                            MEVCUT DEĞİL MÂLUM
                                                                                                            41 x 27 x 4 ahşap / 2020


                                                                                                        NON-EXISTENT BUT SENSED
                                                                                                            41 x 27 x 4 wood / 2020

                                                                   - 54 -                                                                                                                                  - 55 -
   51   52   53   54   55   56   57   58   59   60   61