Page 57 - ara-yan
P. 57

“Mevcut Değil Mâlum”   Non-Existent But Sensed






 Klasik bakış açısıyla Türk İslam sanatlarında   The decoration artists, who work in Turkish
 eser veren süsleme sanatçıları, Rumi formunun   Islamic arts with a classical perspective,
 gerek kendi kompozisyon zenginliğinden gerekse   benefit from the comfort area provided by the
 diğer motif türleriyle birlikte uygulanmasından   unlimited possibilities of the Rumi form, which
 oluşan sınırsız olanağın sağladığı konfor   consists of both its composition richness and its
 alanından yararlanmaktadırlar.   application with other types of motifs.
 Bu eser, sözü geçen konfor alanında oluşturulan   This work has been reinterpreted with the
 kompozisyondan alınan bir kesitle, klasik   understanding of “the non-existent, the known”,
 anlayışın dışında sanatçısının eser için   apart from the classical understanding, with
 oluşturmak istediği; “mevcut olmayan, malum   a cross-section taken from the composition
 olan” anlayışıyla yeniden yorumlanmıştır.  created in the said comfort area.
 Klasik desende oluşan boşluklarmevcut   The voids formed in the classical pattern
 olarak kabul edilmiş, klasik anlayışın tersine,   were accepted as existing, and contrary to
 deseni oluşturan Rumiler de mâlum olarak   the classical understanding, the Rumi forms
 görülmüştür.  that form the pattern were also seen. The
 non-existent, occupancy in the space and the
 Var olandaki olmayan, boşluktaki doluluk,
 yokluktaki varlık iki boyutlu desen yüzeyinden   presence in the absence have been moved from
 üç boyutlu form sahasına taşınmıştır.  the two-dimensional pattern surface to the
 three-dimensional form field.























 MEVCUT DEĞİL MÂLUM
 41 x 27 x 4 ahşap / 2020


 NON-EXISTENT BUT SENSED
 41 x 27 x 4 wood / 2020

 - 54 -                                                            - 55 -
   52   53   54   55   56   57   58   59   60   61   62