Page 11 - ara-yan
P. 11

The relationship between the art work and the artist is a journey. The final
 Eser ile sanatçı arasındaki ilişki bir yolculuktur. Bu yolculuğa çıkarken varılacak
 TAKDİM  son yer, plastik kaygılar taşıyan eserlerden çok, serginin vaat ettiği timsalî dilin   OPENİNG  destination on this journey is another language and perhaps a new communication
                                        method based on the symbols used behind the exemplary language that the
 arkasında kullanılan sembollere dayalı bir başka dil ve belki de yeni bir iletişim
                                        exhibition promises, rather than works with plastic concerns. Presenting our
 yöntemidir. Kurgulanan bu dilin arkasında yatan kültürel kodlarımızı, onu
 oluşturan sembolleri bir bütünün parçası olarak izleyiciye sunmak serginin vaat
                                        language to the audience as part of a whole constitutes the main skeleton of the
 ettiği görsel anlatım dilinin ana iskeletini oluşturur. Bu iskelet gelenekle korunan ve   cultural codes that lie behind this language and the symbols that make up this
 genel anlamda kabul gören simgelerin özel olarak yorumlanmasıyla şekillenir; ki   visual expression language promised by the exhibition. This skeleton is shaped by
 halihâzırda söz konusu kodlar ezoterik kaynaklar tarafından kullanılmaktadır.   a special interpretation of symbols preserved by tradition and generally accepted;
 Sanatçının arayışı onun bütünde parçayı, varlıkta hiçliği ve en önemlisi,   which are already used by esoteric sources.
 kendinde kendini arayışıdır. Sanatçı bunu geçmişinden gelen bilgi birikimini,   The search of the artist is his search for the part in the whole, nothingness in
 kültürel arka planındaki besin kaynaklarını yöneterek yapar veya yapmaya   existence and most importantly, himself in himself. The artist does or tries to do
 çalışır. Bu doğrultuda önemli olan, eserin kendisinin bir anlatım aracı olarak   this by managing his knowledge from his past and his cultural background. In
 kullanılması ve izleyiciye verilmek istenen mesajın dışındaki her şeyin soyut   this direction, the important thing is that the work itself is used as a means of
 olanı somutlaştırmak için birer malzeme olmasıdır. Anlatılmak istenen ne kadar   expression and that everything other than the message to be passed on to the
 sanatsal kaygılarla, zanaatla perdeleniyor ve plastik değerlerle sınırlanıyorsa,   audience is a material for embodying the abstract. The more the narrative is
 icracının kendinde kendini arayışı ve özde ulaştığı bilinç düzeyini izleyiciye   shrouded by artistic concerns and craftsmanship and limited by plastic values,
 yansıtması da bir o kadar zor olacaktır. Aynı şekilde bu unsurlar, icracının değişen,   the more difficult it is for the performer to seek himself and reflect the level of
 gelişen dünyaya uyum sağlamasını da geciktirir.   consciousness he has attained to the audience. Likewise, these factors delay the
                                        performer’s adaptation to the changing and developing world.
 Fatih Ömeroğlu Ara-Yan sergisini oluşturan eserlerinde kadim topraklarımızın
 sanatsal geleneğinden devşirdiği formları, çağdaş yorumlarla ortaya koyar.   Fatih Ömeroğlu, in his works that make up the Ara-Yan exhibition, reveals
 Noktanın değeri, çizginin ritmi, renklerin soyut ahengi onun eserlerinde   the forms he has gathered from the artistic tradition of our ancient lands with
 belirginleşir. İzleyici Ömeroğlu’nun farklı medyumlardaki eserlerinde sanatçının   contemporary interpretations. The value of the point, the rhythm of the line, the
 çıktığı yolculuğun menzillerine uğrar, seyrüseferine ortak olur. Bu yolculuğun   abstract harmony of colors become evident in his works. The audience passes
 sevinci, heyecanı, korkusu, esrarı sanatçının resim ve heykellerindeki kodlarda   through the ranges of Ömeroğlu’s journey in his works in different mediums and
 gizlidir.                              becomes a partner in his navigation. The joy, excitement, fear and mystery of this
                                        journey are hidden in the codes in the paintings and sculptures of the artist.
 Sanatın gelenekle, sanatın geçmişle, sanatın bugünle buluştuğu Ömeroğlu’nun
 eserleri aracılığıyla izleyici, insanın varlığını sarmalayan sonsuz arayışın somut   Through Ömeroğlu’s works, where art meets tradition, the past and the present,
 izdüşümleriyle bir kere daha yüzleşir.   the audience once again confronts the concrete projections of the endless search
                                        that encompasses human existence.

 Dr. Aslıhan ERKMEN
                                                                                                 Dr. Aslıhan ERKMEN
   6   7   8   9   10   11   12   13   14   15   16