Page 10 - ara-yan
P. 10
The relationship between the art work and the artist is a journey. The final
Eser ile sanatçı arasındaki ilişki bir yolculuktur. Bu yolculuğa çıkarken varılacak
TAKDİM son yer, plastik kaygılar taşıyan eserlerden çok, serginin vaat ettiği timsalî dilin OPENİNG destination on this journey is another language and perhaps a new communication
method based on the symbols used behind the exemplary language that the
arkasında kullanılan sembollere dayalı bir başka dil ve belki de yeni bir iletişim
exhibition promises, rather than works with plastic concerns. Presenting our
yöntemidir. Kurgulanan bu dilin arkasında yatan kültürel kodlarımızı, onu
oluşturan sembolleri bir bütünün parçası olarak izleyiciye sunmak serginin vaat
language to the audience as part of a whole constitutes the main skeleton of the
ettiği görsel anlatım dilinin ana iskeletini oluşturur. Bu iskelet gelenekle korunan ve cultural codes that lie behind this language and the symbols that make up this
genel anlamda kabul gören simgelerin özel olarak yorumlanmasıyla şekillenir; ki visual expression language promised by the exhibition. This skeleton is shaped by
halihâzırda söz konusu kodlar ezoterik kaynaklar tarafından kullanılmaktadır. a special interpretation of symbols preserved by tradition and generally accepted;
Sanatçının arayışı onun bütünde parçayı, varlıkta hiçliği ve en önemlisi, which are already used by esoteric sources.
kendinde kendini arayışıdır. Sanatçı bunu geçmişinden gelen bilgi birikimini, The search of the artist is his search for the part in the whole, nothingness in
kültürel arka planındaki besin kaynaklarını yöneterek yapar veya yapmaya existence and most importantly, himself in himself. The artist does or tries to do
çalışır. Bu doğrultuda önemli olan, eserin kendisinin bir anlatım aracı olarak this by managing his knowledge from his past and his cultural background. In
kullanılması ve izleyiciye verilmek istenen mesajın dışındaki her şeyin soyut this direction, the important thing is that the work itself is used as a means of
olanı somutlaştırmak için birer malzeme olmasıdır. Anlatılmak istenen ne kadar expression and that everything other than the message to be passed on to the
sanatsal kaygılarla, zanaatla perdeleniyor ve plastik değerlerle sınırlanıyorsa, audience is a material for embodying the abstract. The more the narrative is
icracının kendinde kendini arayışı ve özde ulaştığı bilinç düzeyini izleyiciye shrouded by artistic concerns and craftsmanship and limited by plastic values,
yansıtması da bir o kadar zor olacaktır. Aynı şekilde bu unsurlar, icracının değişen, the more difficult it is for the performer to seek himself and reflect the level of
gelişen dünyaya uyum sağlamasını da geciktirir. consciousness he has attained to the audience. Likewise, these factors delay the
performer’s adaptation to the changing and developing world.
Fatih Ömeroğlu Ara-Yan sergisini oluşturan eserlerinde kadim topraklarımızın
sanatsal geleneğinden devşirdiği formları, çağdaş yorumlarla ortaya koyar. Fatih Ömeroğlu, in his works that make up the Ara-Yan exhibition, reveals
Noktanın değeri, çizginin ritmi, renklerin soyut ahengi onun eserlerinde the forms he has gathered from the artistic tradition of our ancient lands with
belirginleşir. İzleyici Ömeroğlu’nun farklı medyumlardaki eserlerinde sanatçının contemporary interpretations. The value of the point, the rhythm of the line, the
çıktığı yolculuğun menzillerine uğrar, seyrüseferine ortak olur. Bu yolculuğun abstract harmony of colors become evident in his works. The audience passes
sevinci, heyecanı, korkusu, esrarı sanatçının resim ve heykellerindeki kodlarda through the ranges of Ömeroğlu’s journey in his works in different mediums and
gizlidir. becomes a partner in his navigation. The joy, excitement, fear and mystery of this
journey are hidden in the codes in the paintings and sculptures of the artist.
Sanatın gelenekle, sanatın geçmişle, sanatın bugünle buluştuğu Ömeroğlu’nun
eserleri aracılığıyla izleyici, insanın varlığını sarmalayan sonsuz arayışın somut Through Ömeroğlu’s works, where art meets tradition, the past and the present,
izdüşümleriyle bir kere daha yüzleşir. the audience once again confronts the concrete projections of the endless search
that encompasses human existence.
Dr. Aslıhan ERKMEN
Dr. Aslıhan ERKMEN